Het kan wel eens gebeuren dat er een storing optreedt bij de Belastingdienst. Bij storingen is het lastig te zeggen wanneer het precies is opgelost. Dat kan soms namelijk wel meerdere dagen duren. Het kan erg vervelend zijn als er een storing optreedt nét voordat je belastingzaken wilt regelen. Daarom is het belangrijk om rekening te houden met een aantal zaken.
Storingen bij de Belastingdienst
Vaak komen storingen voor wanneer een website overbelast is. Dit gebeurt als er meer bezoekers op de website zijn dan de website aankan. Ook bij de Belastingdienst is dit wel eens voorgekomen. Belastingdienst kampt vaker met problemen in de eerste dagen waarop er belastingaangifte gedaan kan worden. Vorig jaar trad er zelfs een storing op op de laatste dag dat je BTW aangifte kon doen. Andere storingen op Belastingdienst.nl zijn een onbereikbare website en ‘Inloggen met DigiD is helaas niet mogelijk’.
Wat kan je doen bij een storing bij Belastingdienst?
Ten eerste is het altijd belangrijk om te checken of het ook écht om een storing bij de Belastingdienst gaat. Via verschillende sites kun je kijken of meerdere mensen problemen hebben met de site, bijvoorbeeld via Allestoringen. Daar kun je ook zelf een storing melden. Bovendien is het handig om ook de site van de Belastingdienst in de gaten te houden. Omdat storingen vaker optreden bij drukte is het belangrijk om je belastingaangifte op een rustig moment te doen, dus niet op de eerste of laatste dagen.
Contact opnemen met de Belastingdienst
Mocht er een storing optreden wanneer je snel zaken moet regelen, dan kun je natuurlijk contact opnemen met de Belastingdienst. Dat kan op verschillende manieren. Het makkelijkste is om de klantenservice te bellen, maar houd er rekening mee dat het waarschijnlijk druk zal zijn tijdens een storing. Ook via Social Media is de Belastingdienst te bereiken. Je kunt vragen stellen via Twitter, Facebook en Instagram. Ze zijn zowel telefonisch als via deze platformen te bereiken van maandag t/m donderdag van 8.00 tot 20.00 en op vrijdag van 8.00 tot 17.00.
Naast wachten tot het probleem is opgelost of contact opnemen kun je vrij weinig aan een storing doen. Tot die tijd kun je het beste rustig blijven en het later opnieuw proberen!